Tuesday, April 10, 2012

En orolig mamma

Min mamma är väldigt rolig. Jag tror att hon är den mest nervösa och oroliga mamman som finns i hela världen. Hon har nog inte heller förstått att hennes döttrar är 25 och 27 år nu. 


För några år sen jobbade jag i Gran Canaria med en kompis. Just den här dagen var jag ganska sjuk och hade feber, men vi bestämde oss (jag, min kompis, min kompis pojkvän och vår killkompis) att åka upp till bergen för en lite roadtrip. Jag nämnde väl det till mamma den dagen för dagen efter vaknade jag av att jag hade tio missade samtal och en gråtandes mamma i telefonsvararen. Jag förstår inte vad det är frågan om när jag ringer upp henne bakis (vi festade ganska rejält kvällen innan och hade såklart inte med oss telefonerna ut). Då är hon så hysterisk för att jag inte ringt henne på ett dygn, storgråter och tror att killarna har puttat ner oss från berget. Eh? Ok.


Den översta storyn kan man väl kanske förstå till en viss del, MEN denna incident nedan hände för exakt en vecka också. IGEN.


Min syster är i Linköping med en killkompis till henne. De är och hälsa på hans föräldrar över en helg. Mamma ringer upp mig efter att ha pratat med Linn. 
Mamma - Ja, Linn är ju i Linköping nu...
Jag: Ah, jag vet. Har du pratat med henne?
Mamma: Ja, precis nyss. Hon berättade att de skulle ha en myskväll, gå en runda runt en stor sjö och så...
Jag: Ok.
Mamma: Har du träffat honom?
Jag: Nej, men Sarah har. Hon tycker att han är väldigt trevlig.
Mamma: För jag tänkte när hon sa att de skulle gå runt en sjö, bara han inte puttar i henne...


Haha! Varför tror hon att vi ska bli puttade överallt?

No comments:

Post a Comment