Tuesday, April 3, 2012

Våra blommor

 Basilika som vi använder till matlagningen. Den växer ju mer blad man plockar av.
 Fredrik odlar persilja. Inget resultat än dock.
 Fina juiceflaskor för vasbruk som jag snott hem från våra fikastunder från caféet runt hörnet.
 Dessa köpte jag när vi flyttade in och de är fortfarande fantastiska. Någon som vet vad dem heter?
 Blandad kompott i olika glasflaskor.
Denna saken är en av mina finaste ägodelar. Jag köpte den när jag bodde i min lägenhet i Nybro 06 och sedan dess har den varit med mig i alla mina flyttar. Den är kanske inte så vacker längre men den känns viktig att ha kvar.
Inflyttningsblomma.
 I sovrumsfönstret. Den torkade rosen fick jag av min kära på alla hjärtans dag.
 Inflyttningsblommor.
 Inflyttningsblommor.
Och mina kvistar jag köpte har börjat blomma. Halleluhja!

Jag ber om ursäkt för detta töntinlägg, men det jag ville säga var nog att jag älskar blommor OCH FRAMFÖRALLT ATT FOTA DEM.

1 comment:

  1. Nejlika ser det ut som! Står hur länge som helst! :-)
    //Ulrika

    ReplyDelete